Jak zdravě zhubnout

Potřebujete shodit přebytečná kila a nevíte jak na to? Chcete zhubnout zdravě a přitom se netrápit hladovkami? Pak je tento článek právě pro vás. Dozvíte se zde, jak zhubnout tak, aniž by se dostavil jojo efekt a hubnutí tak bylo ve finále bezvýsledné.

Zdravý jídelníček

Prvním a nejdůležitějším krokem, jak zhubnout, bývá úprava jídelníčku. Většinou si přečtete rady, že je dobré jíst alespoň pětkrát denně po menších porcích. Není to ovšem úplně pravidlem, například mnohem zdravější je dát si dvakrát denně zdravé jídlo, než pětkrát denně jíst sladké sušenky a pečivo. Zde není ani takový rozdíl v tom, zda jíte bílé, nebo celozrnné pečivo, protože celozrnné pečivo stejně není o tolik zdravější, než pečivo běžné. Konzumace pečiva a margarínu tedy není ideální cestou, jde sice o jídlo, které může být relativně rychle připravené a dokáže zasytit, nicméně z hlediska hubnutí je to úplně špatně. Nikdo ovšem samozřejmě netvrdí, že je vhodné pečivo z jídelníčku zcela vyřadit, jen je dobré obezit jeho konzumaci na nezbytné minimum.

Omezit také musíte konzumaci alkoholu, u mužů jde především o pivo, které obsahuje vysoké množství cukru, u žen je pak potřeba si dávat pozor na konzumaci vína. To má totiž zrádnou vlastnost v tom, že obsahuje hned dva druhy kalorií. Jedná se o kalorie v samotném alkoholu a pak také kalorie ve zbytkovém cukru. Z kalorií z alkoholu tělo bohužel nic dobrého nemá, ovšem spaluje je přednostně před ostatními druhy kalorií. Z toho vyplývá, že přílišná konzumace vína není pro lidský organismus při hubnutí tím nejlepším řešením. Pokud pro vás tyto informace nejsou dostatečně vypovídající, představte si, že průměrná láhev vína má obsah cukru zhruba 40 až 60 gramů. Pokud vypijete jen polovinu této láhve, dostanete do svého těla přibližně 30 gramů cukru. Pořád si to neumíte představit? 30 gramů cukru je přibližně šest kostek. Opravdu si dáte do kávy šest kostek cukru?

Další věcí, která při hubnutí není dobrá, jsou slané pochutiny typu hranolky, chipsy a další. S tím souvisí i pití slazených nápojů nebo ochucených mléčných výrobků, které se na první pohled tváří jako zdravé. I tyto produkty obsahují vysoké množství cukru, se kterým se pak tělo musí vyrovnat.

Co tedy jíst, abychom nezemřeli hlady a zároveň podpořili tělo při dietě? Vhodné jsou například těstoviny, ryby, krůtí maso, kuřecí maso, králičí maso, tofu, vajíčka, bílé jogurty, rýže, tvrdé sýry (do 30 %), ovoce a zelenina.

V ideálním případě si nechte sestavit jídelníček na míru přímo od odborníka, ten vám poradí nejvhodnější potraviny a také druh diety, která vám bude nejvíce sedět. Další důležitou složkou hubnutí je pohyb. Obecně se doporučuje minimálně 45 minut cvičení třikrát týdně s tím, že nejvhodnějším sportem ke shození přebytečných kil je běhání. To však není pro každého, trpí při něm klouby a ne každý je zvyklý běhat delší vzdálenosti. Zkuste si najít pohybovou aktivitu například zajít do plaveckého bazénu, která vás bude bavit, a uvidíte, že v kombinaci s úpravou jídelníčku začnou přebytečná kila pomalu mizet.

Odměnou Vám může být místo dortíku a kávou latte například vířivka, sauna nebo masáže.